Hoggen på bloggen!

Den ultimata bloggen för det rimmar ju på Hoggen och det är ju jag :)

Dag 56-59, Silicon, Gelatin and Pros-aid

Publicerad 2012-10-20 05:21:00 i Los Angeles

Oh vad veckan har gått fort och jag har vart sååå trött att jag helt glömt bort att blogga.
I tisdags var jag hemma hos Kaity efter skolan som alltid, varje tisdag så har vi dricka vin kväll och titta på face off, helt fab :)
I onsdags somnade jag klockan 8 på kvällen för jag var så trött.
Och i torsdags alltså igår träffade jag äntligen min fina Ellinor igen efter hennes jobbresa och besök av hennes fina mor :)
Så idag fredag är jag helt slut så det enda jag ska göra idag förut att gå och storhandla mat är att ligga och titta på serier i min sköna säng och dricka massor av Pepsi för det är jag värd minsann :)
Den här veckan i skolan har vi fått lära oss 3 olika tekniker av avgjutningar förutom foam latex som vi ska lära oss nästa vecka som är för vårt stora slutprojekt.
Så det vi har gjort är att vi har gjort olika sår i silikon , gelatin och Pros-aid, vilket har vart super kul, och vi har verkligen tur för Cinema är en av dom enda skolorna som lär ut fler tekniker :)
Silikon var sjukt svårt för det vill fastna i allt, pros-aid samma sak men gelatinet var nog värst.
Alla vet ju vad gelatin är, det är gjort på djurben och fett så ni kan ju gissa vad det luktar som när man har hettat upp det.... Det var så sjukt hemskt, luktade dött djur i hela skolan!!!!!!!
Jag satt med mask på för jag höll på att dö, hela magen ville vrida och vända på sig av den hemska stanken, har aldrig velat bli vegetarian så mycket som den dagen haha!!
 Här är en pros-aid appliance jag gjorde, infekterad ärrbildning :)
Här är en silikon appliance...
Här är Martin med en riktigt äcklig blåtira som vår lärare gjorde av gelatin.
Här är min gelatin appliance, inte helt färdig målad dock för gelatinet var sååå transparent så det var så coolt :)
Nästa vecka längtar jag såå till för då börjar vi med slutprojektet igen :) yayyy!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela