Hoggen på bloggen!

Den ultimata bloggen för det rimmar ju på Hoggen och det är ju jag :)

Nu har världen gått för långt!!!

Publicerad 2007-12-04 00:07:51 i Allmänt

För några veckor sedan gick jag ner i mitt förråd och märker att jag har haft inbrott... Inget verkade vara stulet, jag hade inget av värde för en tjuv. Blev dock lite ledsen över att se mina gamla konstverk som jag skapat som barn ligga sönderslagna på marken. Det var inte hela världen tänkte jag, jag måste gå vidare även från detta.
Sen kom första advent, och dom bästa traditionerna skulle nu nalkas. Jag går ner igen till mitt förråd för att hämta mitt julpynt, då märker jag vad jag blivit bestulen på...
Någon har stulit mitt julpynt!
Hur lågt får man sjunka? Vem stjäl julpynt? Vad ska tjuvarna göra med mina tomtar och änglar?
Sen slog det mig..... GRINCHEN!
Grinchen har vart i mitt hus och stulit min jul!

Dom som säger att dom inte tror på tomten och på alla nissarna, ni har fel. För finns grinchen så måste tomten finnas. Han måste finnas för vem ska annars rädda min jul?
Så jag ber världen att börja tro på tomten, för jag behöver honom nu..

Ps. Om någon sett lite pynt på vift så är det mitt Ds.

Kommentarer

Postat av: ava.

Publicerad 2007-12-04 15:10:37

haha.. herr grinch. klart det är han.
jag ska skicka dig en julstjärna på posten så du får lite julkänsla :)
puss

Postat av: Sophie Winberg

Publicerad 2007-12-04 17:25:59

vi får helt enkelt starta en innsamling..."rädda inte barnen, rädda Saras jul"

i think it´s a good idea!

Postat av: Linda

Publicerad 2007-12-05 12:19:04

Fy fan säger jag bara. Men vem skulle det annars kunna vara? Vi har skickat ut renpatruller här uppe i norr och sänt vidare ryktet till Tomten som kanske ger dig en extrafin julklapp som tröst.

Postat av: Sanna

Publicerad 2007-12-05 16:54:52

1: "Hogg.blogg" Jag dör av skratt.
2: Det kan vara dom som stal min cykel! Så tjuvarna kanske CYKLAR omkring med ditt pynt. Fy bubblan!

Postat av: Sara

Publicerad 2007-12-05 22:38:56

Känns bra att ni alla involverar er i mitt problem :) Vi kanske skulle starta en skallgång (om det heter så haha)

Postat av: Johan Gustavsson

Publicerad 2008-04-12 03:59:17

ha ha... stackare... Jag skrattar här högt och ljudligt i min ensamhet efter ett Hela-Havet-Stormar-Pass på Golden.

Jag ser verkligen framför mig hur de snor ditt julpynt, och smyger ut med det...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela