Hoggen på bloggen!

Den ultimata bloggen för det rimmar ju på Hoggen och det är ju jag :)

Skadedjuren blir min död

Publicerad 2008-07-10 17:47:33 i Allmänt

Härom dan när jag satt nersjunken i min underbara soffa hände nått hemskt, jag satt och tittade på tv hade mysigt för mig själv och störde inte någon speciell.... Plötsligt hör jag som ett knaster från köket, jag tänker det är kanske kylskåpsdörren som står öppen.... Jag tar mig in till köket för att lyssna efter detta lustiga och oväntade ljud, det är inte kylskåpet, vad kan det vara? Jag lyssnar vidare, det kommer från diskhon, jag tittar ner mot dom små avloppshålen och AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA..... Jag skriker och får panik, jag sätter på kranen så vidundret ska spolas ner, vad var det för nått? Min första tanke blir en tusenfoting... Men vänta hade den tusen ben? Nej! Det kunde inte vara en tusenfoting... Vad var detta äckliga som jag precis hade förhoppningsvis chockdödat med mitt kalla och varma vatten? Jag somnade in senare på natten livrädd och skakande. Dagen efter pratade jag med min god vän Pelle, han drar slutsatsen att detta monster inte kunnat vara något annat än en KACKERLACKA.... en kackerlacka? Vad ska jag göra nu? Blodet började pulsera fortare och fortare destumer pelle och jag pratade, efter vårt samtal gick jag iallafall in på anticimex och kollade upp lite mer fakta samt bilder. Tyvärr tror jag att pelle hade rätt, det kan inte ha vart något annat, så jag har kontaktat anticimex och dom har skickat kackerlacksfällor hem till mig, jag måste nämligen undersöka om det var en kackerlacka först innan dom kommer och sanerar. Kvinnan säger till mig att titta efter lite nogrant vart dom kan komma ifrån, HALLÅ är hon dum på riktigt tänker jag, känner hon mig överhuvudtaget? Antagligen inte för då skulle hon veta att det inte finns nån som är lika rädd för insekter som jag.
Jag har nu flyttat hem till mamma igen och jag vägrar flytta tillbaka hem tills mitt hem är renat.

Nu undrar jag bara hur otur en människa kan ha, om man går tillbaka till början av mitt bloggskrivande kan man nämligen läsa om mina andra husgäster silverfiskarna, jag menar kom igen hur många besök ska jag få av dessa onödigt levande varelserna.

Nu får det vara nog, jag har aldrig vart så lycklig att jag ska flytta ifrån min äckel lägenhet, hoppas nästa hyresgäst gillar skadedjur mer än jag annars har hon/han ett helvete framför sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela