Hoggen på bloggen!

Den ultimata bloggen för det rimmar ju på Hoggen och det är ju jag :)

Människor man aldrig lär känna

Publicerad 2009-01-19 15:07:15 i Allmänt

I fredags begravdes min farmor, det var en mycket konstig dag känslomässigt. En begravning är ju aldrig rolig att gå på, fast man inte känner personen så är det ju sorgligt, men det som gjorde mig mest ledsen var att höra allt det otroliga som min farmor var med om, hon lät som en väldigt spännande person, hon fick se alla mörka sidor av kriget, hon var konstnär och en otroligt stark kvinna. Sorgligt att jag aldrig fick se dessa sidor, för hon måste vart fantastisk som ung. Om jag fick välja en person som jag hade velat lära känna så var det Signe Rodahl, Men hon dog för många många år sen. Det var Signe Hogg som fick begravningen, Signe Rodahl kommer vi att strö ut i en norsk fjord för det är där hon hör hemma.

Signe Hogg 1924-2008

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2009-01-20 10:49:09

Så fint skrivet gumman!!!

Postat av: Catrin

Publicerad 2009-01-28 19:29:04

Vila i frid <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela