Hoggen på bloggen!

Den ultimata bloggen för det rimmar ju på Hoggen och det är ju jag :)

Galafest

Publicerad 2009-03-03 15:21:29 i Allmänt

Igår slog det slag, den stora galan kom tillslut och jag var där bland vimmel och mingel. Det var en underbar kväll med stora och facinerande människor i varje hörn. Kvällen började med en härlig välkomstgest av Eva, Hasse och Marie. Vi minglade med god champagne i väntan på att festen skulle ta skott. Och alla var så fint uppklädda, även Kristian med handknuten fluga och Ola med skotsrutig accessoar för att match sin fru, man blir så lycklig att vara bland alla uppfixade människor. Kvällen gick vidare med en massa mingel i foajen fanns knappt ett ansikte man inte kände igen, men höjpunkten var nog att stöta på Thomas Alfredsson, Helen sjöholm, Brasse Brännström och Henrik Dorsin (som var så petit).

  

Som bordsdam till Adde fick man avnjuta en fantastisk trevlig kväll med massa vin, mat och mycket gott sällskap av alla fina på intiman. Men det var inte bara lugna och harmoniska toner omkring oss, för innan man visste ordet av det var tävlingen i stor gång. Man kunde höra hur nerverna laddade upp den starka stämningen ibland oss, okej att alla försökte dölja sin vinnarlust genom att vara så fina mot varandra hela kvällen men jag kunde allt läsa deras blickar, svetten från nervositeten rann ner från deras pannor, lusten efter guldet osade i hela lokalen. Och plötsligt var det dags, Anders Berglund (som var konferencier) tog till sig micken och presenterade den första utdelaren. leken hade börjat. All eloge vill jag ge till Robban Carlsson som helt klart var den bästa talaren, han gjorde guldmasken unik. "Alla kan vinna en guldmask, man måste bara hitta rätt kategori först".
Till vår stora lycka vann vi 2 priser, Bästa Kostym och Bästa Manliga Huvudroll. Grattis vår fina Loa, det var du värd.
Efter utdelningen återstod efterfesten, måste säga att jag blev lite besviken, såg inte en enda skandal. Det en enda dramatiska som hände i min närvaro var att jag fick mitt glas omkull puttat, och det händer ju jämt. Men det var ok för kvällen var underbar i sin helhet. Helt klart 4 S av 5 möjliga. SSSS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela