Hoggen på bloggen!

Den ultimata bloggen för det rimmar ju på Hoggen och det är ju jag :)

Receptionist! det är jag?

Publicerad 2010-03-04 13:40:29 i Allmänt

Här om dagen kände Stefan och jag att det var tid för förändring i våra liv. Stefan vill endast bara ha lite ombytte, det ville även jag men det som mest störde mig var det otroligt starka ljuset som strålade in genom mitt kontorsfönster, jag vill bara vända ryggen till och gömma mina känsliga ögon.
Ett möbleringsprojekt startade, vi vände våra skrivbord.
Något som egentligen bara skulle bli ett ombytte i vardagen blev nu ett karriärsbyte.
Jag sitter nu mer på the frontdisk, jag blev receptionist på bokningsavdelningen.
Jag har aldrig ens funderat över att bli receptionist men herregud i himmelens vilda parader vad bra jag är på det.
Boka möten och skicka vidare förvirrade människor det är min grej helt klart.

Kommentarer

Postat av: Ullabulla

Publicerad 2010-03-11 13:47:13

Det där ljuset det kallas sol och jag hade mördat för din plats. den enda platsen som har havsutsikt (om man sträcker lite på sig)..

Vidare undrar jag vad besökarna tycker om att du har gammal mat/disk/burkar på ditt bord som är varvat med stenciler. "Första" mötet med kunden.....är gammal disk.

Men jag måste ändå säga att du är en utomordentlig trevlig receptionist om kanske lite lite faschistisk men det skall ju receptionister vara!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela