Hoggen på bloggen!

Den ultimata bloggen för det rimmar ju på Hoggen och det är ju jag :)

Dag 12 1920's makeup

Publicerad 2012-08-08 04:19:01 i Los Angeles

Åh vilken jobbig dag, min modell var så mesig hon hade väldigt torr hud så när hon fick på sig lite ansiktskräm så blev hon röd och det sved lite, som alla vet att det gör när man är torr, jag menar daaaa... Hon fick värsta paniken och vill absolut inte ha något smink på sig så jaga fick sminka mig själv.... Vissa människor orkar man bara inte med, jag trodde idag skulle bli en lätt dag för att hon är en av dom riktigt gulliga i klassen men det visade sig att hon var riktigt nojig också.. Jag orkar verkigen inte med sånna människor, jag menar det kommer inte skada nån att sitta 40min i en sminkstol för att 1 sekund senare kunna ta bort allt smink igen... Töööönt!!!! haha och jag är lite bitter för hon förstörde min dag.
Glömde till och med  bort att taen före och efterbild på mig själv, hon förstörde min tradition... Jag lägger upp mina portfoliobilder sen istället, dom är ändå finare ändå :)
Men iallafall det var riktigt roligt att sminka 20-tal. Looken för 20-talet är att visa väldigt mycket känsla i sin sminkning, speciellt den ledsna känslan, ögonbrynen var antingen raka eller sluttade neråt och ögonskuggan var som en trekant med toppen mot näsroten vilketger ett ledset intryck... förstår inte hur man kan ha velat så sorgsen ut hela tiden så vi får vara glada att modet har ändrats.
Imorgon ska vi sminka 50-tal, så då blir det till att sminka den där himla röda läppen igen, jag får nog öva lite ikväll. Ta mig in i á la Marilyn mode :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela