Hoggen på bloggen!

Den ultimata bloggen för det rimmar ju på Hoggen och det är ju jag :)

Dag 26 Hair class

Publicerad 2012-08-28 04:38:59 i Los Angeles

Oj vilken ny respekt jag har för hairstylist, det är riktigt svårt att göra snygga håruppsättningar!!!
Och mitt andra mål i livet efter jag är klar makeupartist är att kunna hår och bli perukmakare, jag har en lång resa framför mig minsann för det är svårt. Curtis vår ass.lärare tycker jag tänker för mycket så han har stått brevid mig hela dagen och sagt don't think don't think don't think don't think don't think... ganska irriterande efter ett tag men det var omöjligt att tänka haha :)
 
Vi började dagen med att platta för att sedan locka och få en ledig look med lockar, resultat:
Efter det skulle vi göra en klassisk uppsättning, man börjar att göra en Twisted ponytail, alla kan det :)
För att sedan bygga vidare, jag hade helt klart svårast för detta men jag blev godkänd av min lärare då det var min första gång från skratch :)
Efter det skulle vi göra en donut, jag tänkte haha det blir lätt för jag har ju mina köpte donutar med mig :) men nej... vi skulle göra dom utan hjälpmedel, endast nålar fick vi använda oss av.
Men det gick hyfsat bra ändå tycker jag för att vara första gången!
Tjejorna i min klass som redan kan hår dom fick experimentera lite, som Kaity exempelvis, hon är licencerad hairdresser och perukmakare, alltså väldigt bra på hår... älskade hennes look och jag vill gifta mig i den :)
 
Såååå snyggt :)
Späänande att få se vad vi hittar på imorgon, mycket hår kvar att utforska :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela