Hoggen på bloggen!

Den ultimata bloggen för det rimmar ju på Hoggen och det är ju jag :)

Dag 9 Stage makeup

Publicerad 2012-08-03 06:56:13 i Los Angeles

Idag var bästa dagen för vi jobbade med teatersminkningar idag.
Hade dock lite problem, vi får nämligen våra läxor för nästa dags ämne, så igår fick vi läxa designa en teatermask som vi sen skulle gör idag... Denna ordning är otroligt svår när man aldrig har designat förrut...
Jag bestämde mig för att sminka en geisha till slut i alla fall.
Här är min face shart som man designar på för att sen kunna följa en bestämd plan under klassen...
Nu hade inte min modell exakt det ansiktet jag var ute efter så designen ändrades självklart något, men det är sånt man inte behöver gå igenom i verkliga livet för oftast inom teater iallafall så vet du ju vem du designar för.
Här är min före och efterbild

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela