Hoggen på bloggen!

Den ultimata bloggen för det rimmar ju på Hoggen och det är ju jag :)

Cinema Makeup School

Publicerad 2012-07-24 07:22:24 i Los Angeles

Första dagen i skolan avklarad och läxorna mina är gjorda!
Helt fantastisk dag, har brjat klassen beauty makeup idag, eftersom att det var första dagen har vi börjat lite lätt.
Först startade vi med orientation vilket var med gör så gör inte så, regler regler regler, kommer ni sent så skjuter vi er, regler! Haha tur att jag var där 40 min tidigat för att jag var så rädd för att komma sent :)
Sen började lite mer smink iallafall, idag var det Eyebrows på schemat vilket jag var glad för, jag fick nämligen skina lite extra då, be the star that i am!
Jag kommer ju gå många olika klasser och det är inte samma elever i alla klasser men jag kan definitivt säga att jag har mest erfarenhet i denna klass, en tjej hade jobbat i 3 år en annan tjej hade inte gjort så mycket men praktiserat på Hunger Games filmen (vilket jag tyckte var asssscooooolt) annars var faktiskt nästan alla "nybörjare" på något sätt. Vi är 28 tjejer i denna klass och alla har olika stilar and i love it.
Imorgon börjar vi lite mer på allvar så jag längtar massor.
Fick även mitt sminkkit idag, trodde jag skulle dö det var så mycket roligt!!
Men nu har jag gjort läxorna, jag har läst ett kapitel om ögonbryn och rengöring av hy och material, jag har märkt allt mitt smink, jag har övat att rita ögonbryn på ett papper och jag har missat läxa nummer 4 vilket var starta en inspirationsbok klipp och klistra, får börja imorgon men en fantastisk bild hittade jag iallafall :)
Lite bilder på dagens ögonbryn jag har gjort samt allt smink :) yeeeyyyyy!!!!

Beautiful inspiration for you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela