Hoggen på bloggen!

Den ultimata bloggen för det rimmar ju på Hoggen och det är ju jag :)

Dag 69 Special effects

Publicerad 2012-11-06 01:38:38 i Los Angeles

Idag började jag med min sista kurs på Cinema Makeup School, så sorgligt... Idag är det bara 4 veckor kvar till jag åker hem... Saknar alla hemma jätte mycket och längtar att få träffa alla men jag vill verkligen inte åka hem! Från att leva sina dröm varenda dag till att åka hem... Hmmm tråkigt!
Första dagen gick förbi också alldeles för fort, idag började vi med att utöka våra lifecasts, alltså huvuden vi jobbar på så vi kan skapa större masker än innan.
Imorgon ska vi börja skulptera, längtar massor :)
Så jag började med att utöka Saras huvud med lera....
Sen begraver vi ansiktet med alginat...
Sen lindar vi in allt med bandage... 
Och sen häller vi vår "stone" (vet inte vad det heter på svenska längre haha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela