Hoggen på bloggen!

Den ultimata bloggen för det rimmar ju på Hoggen och det är ju jag :)

Dag 60 Foam Latex

Publicerad 2012-10-23 01:50:01 i Los Angeles

Idag kom vi äntligen till den punkten då vi fick göra våra masker i latex, så spännande imorgon får vi se om vi lyckades eller ej :)
Sen fick jag också veta att min applicering om en vecka när jag gör mitt slutprov kommer bli såååå svår, jag har nämligen Kaity som partner och hon är allergisk mot latex så det jag måste göra är att placera 2 lager av lim eller mer på hennes ansikte innan jag börjar applikationen vilket innebär att när jag lägger ner mina masker så fastnar dom direkt och det är så svårt att få det se snyggt ut då, provade första gången idag på hennes arm, sjukt svårt!!!!! Men jag ska klara det minsann, måste bara öva massor!
Så här ser det ut när vi blandat latexen, typ som att göra maräng, blanda i evigheter :) Sen prassar vi ner det i vår avgjutning!
Här var mitt första försök att applicera latex, gick ganska bra då det var så sjukt svårt....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela