Hoggen på bloggen!

Den ultimata bloggen för det rimmar ju på Hoggen och det är ju jag :)

Dag 32 Aging for film and camera

Publicerad 2012-09-12 03:07:00 i Los Angeles

oooooohhh vad jag älskar karatär klassen, jag är så på rätt ställe, det är detta jag vill göra!!!!!
Veckan fortsätter med åldringssmink men med olika tekniker, så idag var det en mer "omarkant" sminkning, för det ska kunna se äkta ut genom linsen, igår var det mer för teater och då gör vi det mycket grövre så alla på sista raden även ser den gamla damen.
När man gör film och endast använder smink och inte lösa delar så kan man inte göra personer hur gamla som helst för det ser bara konstigt och plastigt ut, så idag fick vi också tänka på den hårfina linjen att inte göra nån för gammal.
Min lärare var mycket nöjd så jag är glad :)
Greg som vår lärare heter är nästan helt självlärd vilket är hur inponerande som helst för han är så sjukt bra på det han gör, det roliga med honom är att han även älskar trivia så han berättar olika historier om olika filmer nonstop... Han får däremot oss tjejer i klassen att verka något efter för vi har nästan aldrig sett dom filmerna han pratar om och jag har sett mycket film... Finns bara en sak att göra börja titta på mer film helt enkelt (jobbigt... not!).
En detalj kring det skrämmer mig dock för filmer våra lärare refererar till är horror eller syfy... Hur ska jag våga titta på filmerna jag behöver referenser ifrån. Idag kom filmer som alien, scanners och exorsisten upp.. Tack gode gud att Memona redan har tvingat mig att se exorsisten för den ser jag inte igen, hua mig säger jag bara!!!
 
Före och efterbild

Vet inte exakt ålder på Vanessa men hon ser inte ut som 26 iallafall :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela