Hoggen på bloggen!

Den ultimata bloggen för det rimmar ju på Hoggen och det är ju jag :)

Dag 33 Aging makeup using stipple

Publicerad 2012-09-13 01:56:16 i Los Angeles

Idag fick vi skapa våra egna rynkor med något som heter old age stipple, det är en blandning mellan latex och gelatin... Super roligt att sminka och applicera i ansiktet, omöjligt att rengöra ansiktet haha... Det tog mig typ en timme att tvätta av mitt smink!
Hade min favvopartner idag, min fina Kaity!

För att få till rynkorna måste man sträcka ut huden supertajt, applicera flera lager och torka det med en hårtork och sen pudra... För att göra detta måste man ha sånna sjuka muskler jag har aldrig vart så trött i armarna någonsin haha, alla bara skrattade åt mig för att jag inte nån styrka i min överkropp haha.
Efter detta så visade min lärare oss en demonstration för att sminka tänder, jag satt modell, måste säga att jag aldrig sett bättre ut hahhaha!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela