Hoggen på bloggen!

Den ultimata bloggen för det rimmar ju på Hoggen och det är ju jag :)

Dag 37 More bald caps :)

Publicerad 2012-09-19 02:32:20 i Los Angeles

Idag var det dags för applicering av bald caps, vilket jag redan fått ett smakprov på då jag gjorde det på jobbet i söndags, men det var lika kul nu om inte roligare :) Min partner var dock lite svår att jobba med då hon bara sitter och smsar hela tiden, sjukt respektlöst tycker jag, om man ska bli makeup artist kanske man borde agera så som man själv vill att sin modell ska agera men nej.... Problemet när man gör bald cap är att man måste sitta helt rak i ryggen och även titta upp lite annars blir man helt rynkig i bakhuvudet, så jag var inte superglad på min partner om man säger så..
Men om jag ska skryta lite då så är jag ju grym så jag klarade det ändå haha!!!
Här är lite bilder på skapandet och den slutliga produkten :) imorgon ör vinyl caps, idag var det latex, dom som vi skapade själva :)
 ser det ut som om hon tittar uppåt här? ehm... NEJ!





Kommentarer

Postat av: Helena N

Publicerad 2012-09-19 09:47:18

Gud så duktig du är!
Var sjutton gör man av håret? Är det svårare om man har tjockt hår?
Har du ingen bild på den där tjejen så man ser hur hon ser ut med hår?
Då blir det enorm före och efterbild!

Kraaaam goa Sara!

Svar: Det är svårare om man har mycket hår, men om du såg bilden på mig som skallig så går det ändå... lägger upp bilder hela vägen igenom idag så du ser :)
Miss Hogg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela