Hoggen på bloggen!

Den ultimata bloggen för det rimmar ju på Hoggen och det är ju jag :)

Lovet fortsätter...

Publicerad 2012-09-05 09:05:53 i Los Angeles

Försökte betala min hyra idag, något ska ni veta... Det är INTE lätt att föra över pengar till ett amerikanskt konto... Det tog så lång tid, tillslut var jag tvungen att kontakta sverige för info, och det är inte heller lätt när man har ett amerikanskt nummer som man inte kan ringa till sverige med och det är 9 timmar tidskillnad, tur att jag har världens bästa mamma som hör min meddelanden trots att det är hur sent som helst på kvällen i Sverige :)
Jag fick iallafall det jag behövde så nu ska jag bara vänta några dagar för att se om jag lyckades!! så spännande ;)
Efter många om och men kom jag iallafall iväg på min lilla utflykt till Kaitys nya lägenhet. För att komma dit behövde jag först åka tunnelbana och sen åka buss... Jag säger bara tack sverige för att vi har kommunaltraffik, hade jag inte vart så van som jag är hade det inte vart lätt att komma dit, sen får jag nog säga tack för att jag är kvinna också för jag var tvungen att fråga en snäll herre om vilken buss jag skulle ta, har ingen aning om vilket håll som är västerut, men jag lyckades på första försöket utan att komma fel så jag var väldigt stolt över mig själv. Hemresan däremot så gick jag av på fel station för det var omöjligt att se nånting, när det blir mörkt i LA så blir det kolsvart!!! jag hamnade bara en station fel som tur var för jag har inte internet på min mobil så jag kan inte komma rätt om jag kommer fel.. haha...
Jag och Kaity hamnade på en riktig USA pub, en pub som precis på tv har sina gubb-stammisar som antagligen sitter på samma plats varje dag, hur härligt som helst, och det måste ha vart en match nånstans för det var fullt av Dodgers fans... Kände mig riktigt amerikansk där minsann :)
Sen gick vi hem till Kaity, drack öl och kollade på face off!!! Grym dag! dagen slutade när Kaity och vänner skulle röka på för då kände jag att det gick till en kväll jag inte riktigt gillar, så mamma du kan vara stolt över mig, när gräset kommer fram så går din dotter hem ;)
För herregud vad alla röker på här och alla tycker att det är hur normalt som helst, det luktar ju gott överallt men nej det är verkligen inget för mig!!!!
Grym öl drack vi i alla fall :)

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-09-05 09:27:00

:-)

Svar: Puss
Miss Hogg

Postat av: Helena N

Publicerad 2012-09-05 09:32:03

Sara, jag är stolt över dig!
Fall inte för grupptrycket eller att alla gör det.
Jag är nog minst lika stolt som din mamma :-)

Kraaaam
/Helena

Svar: Tack Helena!! Jag är också stolt över mig, det är helt galet vad dom drogar här och dom säljer det överallt, helt galet!KRaaaammmmm
Miss Hogg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela